Prvotní popud pro vývoj této hry byla skutečnost, že The Chronicles of Riddick, Escape from Butcher Bay nemohl být zpětně kompatibilní s Xbox 360. Začaly tedy práce na jeho remaku, kde měla být pouze přidána nová kapitola. Poté se však bývalý vydavatel Vivendi spojil s Activisionem, vydání bylo oddáleno, a tak mělo studio Starbreeze čas na další úpravy této kapitoly, což vyústilo v plnohodnotné pokračování.
Zajímavosti
Vývoj
Hru vytvořil kompletní tým lidí z Escape from Butcher Bay, včetně specifického vývojového týmu ve Starbreeze, Tigonu, Universalu a všech dalších, kteří se na EfBB podíleli. Ian Stevens, vedoucí výroby Tigonu, považuje tuto hru za "milostný dopis" fanouškům Escape from Butcher Bay.
Příběh
Hra vyplňuje příběhovou mezeru mezi první hrou The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay a filmovým zpracováním Pitch Black (Černočerná tma).
Hardware
Minimální systémové požadavky:
CPU: Pentium D 805 / Athlon X2 3800+
RAM: 1 GB
GPU: Geforce 6800 Ultra / Radeon HD 2600 XT
HDD: 11 GB
CPU: Pentium D 805 / Athlon X2 3800+
RAM: 1 GB
GPU: Geforce 6800 Ultra / Radeon HD 2600 XT
HDD: 11 GB
Ostatní
Hra běží na enginu, který byl poprvé použit v Enclave, poté byl modifikován s každou následující hrou od Starbreeze Studios, včetně Escape from Butcher Bay a The Darkness (2007).
Plná hra časopisu LEVEL 221